SANTOMAS

Santomas

Najavljamo nepozaben večer v kleti Santomas

Več informacij TUKAJ

NOVA ŠTEVILKA

nova-stevilka-rokslide_najava.png

VIPAVSKA - barve, vonji, okusi

Monografija Vipavska - barve, vonji, okusi

Vipavska  - barve, vonji, okusi

Več info na: www.vipavska.si
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
Domov
Prodajna mesta
Zadnja številka
Naročilnica na revijo
Nepozabni večeri
Nepozabni večeri - ARHIV
Stiki
---------------------------------------
Arhiv zapisano
Arhiv dogajamo
---------------------------------------
Spodaj napovedanim dogodkom lahko dopolnite informacije ali objavite svoje komentarje, mnenja, vtise. Vabljeni!

Objavljeni komentarji izražajo stališča njihovih avtorjev in ne nujno tudi revije Vino. Za vsebino komentarjev revija Vino ne odgovarja, pridržujemo pa si pravico, da žaljive ali drugače neprimerne komentarje odstranimo.

blank50x20.png
Santomas in Steyer v Indiji | Natisni |
Konec januarja sta se predstavnika vinske kleti Santomas in Steyer odpravila na indijski sejem gastronomije v Mumbaju. Po začetnem »kulturnem šku« sta domov odšla zadovoljna.

santomas_indija_feb11.jpgDežela priložnosti? Prav to smo v vinskih hišah Santomas in Steyer hoteli ugotoviti, ko smo se konec januarja odločili obiskati sejem gastronomije v Mumbaju. Čeprav smo pred dokončno odločitvijo naredili kar nekaj raziskav, sva Slovenijo zapuščala z mešanimi občutki. Kaj naju čaka? Prihod na letališče v jutranjih urah – šok. Nered, oblaki prahu,… kot da bi se vrnila kakih 50 let v preteklost. S taksijem do hotela, »check in« in hitro na prizorišče sejma, da vidiva, kaj naju čaka tam. Organizator naju odpelje do najinega prostora, pozicioniranega nasproti francoskih razstavljavcev. Indijski delavci pridno pripravljajo »francoski otok«, midva pa se usedeva na stol in… se začneva smejati. V kaj sva se spustila? Pa ne pomaga. Treba bo zavihati rokave in pripraviti prostor za čim boljšo predstavitev v naslednjih dneh.
Ob enajsti uri zvečer sva že bolj zadovoljna. Čeprav se je začelo po »indijsko«, zvečer najin prostor in celotno prizorišče sejma dobiva evropsko podobo. Zadovoljna se vrneva v hotel. Zdaj samo še lahko upava, da bo v naslednjih dneh sejem obiskalo vsaj nekaj obiskovalcev.
Naslednji dan pa presenečenje. Ne le, da je bil sejem lepo obiskan, obiskovalci so bili vinski poznavalci, uvozniki vin, distributerji vina,… in proti koncu prvega dne, sva imela že kar lepo predstavo o Indiji in Indiji kot vinski deželi.
Čeprav ima vinska industrija dolgoročno svetlo prihodnost, je treba vedeti, da je vinski posel v Indiji posel na dolgi rok, za dobre poslovne odnose se je treba stalno truditi, skrbeti za podporo uvozniku in distributerjem in z uvoznikom vzdrževati dober poslovni odnos.
Da je temu tako, sva se prepričala tudi midva. S pravim poslovnim partnerjem in z obilico dobre volje, smo s skupnimi močmi navduševali obiskovalce z našimi vini. Kozarcev je vedno primanjkovalo. Reklama o naših vinih pa se je med poznavalci po razstavnem prostoru hitro širila kar od ust do ust. Zadovoljni smo bili, da so prihajali tako novinarji, kot uvozniki in distributerji, ki so v vrsti čakali, da ga bodo lahko poizkusili in dobili kako informacijo.
Ob koncu sejma, ko so delavci že pospravljali prostor, je množica ljudi še vedno slonela pri nas in željno poslušala informacije o Sloveniji, vinih, načinu pridelave, olivnem in Kocbekovem bučnem olju,... Sejem smo zapustili zadovoljni.
Da pa je naša indijska izkušnja lahko postala še bolj realna, se moramo zahvaliti g. Davidu Rakarju. Brez njega in njegovih partnerjev prave Indije ne bi mogli doživeti. Oni so tudi poskrbeli, da smo obiskali verigo restavracij Yellow Banana Food, kjer smo glavnemu managerju g. Sikka predstavili naša vina in se dogovarjali o možnostih njihove uvrstitve na vinsko karto verige restavracij.
Kaj se bo zgodilo, vas bomo še obveščali. Upamo, da nam bo uspelo. Tebi David pa še enkrat hvala za vse. /besedilo in foto: Larisa Žibrnik, klet Santomas/

Na kratko o Indiji:
  • Indija, katere glavno mesto je New Delhi,  je po številu prebivalstva (ocena iz leta 2010 je 1,17 milijarde) druga največja država na svetu, po površini (3,3 mio kvadratnih km) sedma, po obsegu BDP (799 eur na prebivalca) dvanajsta in po obsegu izvoza blaga in storitev šele enaindvajseta. Prebivalstvo se v zadnjih letih povečuje po 1,4-odstotni stopnji (za dobrih 10 milijonov letno), večina je hinduistov (80,5 %; muslimanov 13,4%; kristjanov 2,3 %; sikhov 1,9 % in preostalih 1,9%). Skoraj dve tretjini prebivalstva živi na podeželju, stopnja urbanizacije pa je še vedno nizka. 25 % prebivalcev živi pod mejo revščine.
  • V Indiji je 15 uradnih jezikov 15 – med njimi npr. hindu, tamilski, bengalski, punjabi, .. V poslovnem svetu se uporablja angleščina. Indija je zvezna republika, sestavljena iz 28 držav in 6 zveznih teritorijev.
  • Za Indijo sta značilna močan javni sektor, ki se le počasi privatizira in mešano tržno-plansko gospodarstvo. Stopnje gospodarske rasti v zadnjem desetletju so bile visoke (v povprečju več kot 5 %), azijska finančna kriza pa Indije ni prizadela. Osnovo gospodarstva predstavljata številna in cenena delovna sila ter prostrano ozemlje, zato je najpomembnejša dejavnost kmetijstvo, ki zaposluje polovico aktivnega prebivalstva in ustvari 17 % BDP.
  • Kot ena izmed največjih držav na svetu ima Indija najmanjšo porabo vina na prebivalca in sicer le 9 ml. Trenutne ocene kažejo, da je približno en milijon indijcev potrošnikov vina, kar pa se na letni ravni povečuje za 35 %. Večina prebivalstva pa je še vedno privržena žganim pijačam in pivu, potrošnja katerih je kar 4,5 milijarde litrov.
  • V Indiji je zasajenih cca 1.600 ha vinogradov, večina katerih je v državi Maharashtra, z glavnim mestom Mumbai. Glavne rdeče sorte so Cabernet Sauvignon, shiraz, merlot,… bele pa chenin blanc, saugivnon, … Zaradi tropskega podnebja sta možni dve trgatvi, vendar Indijci opravijo le eno.
  • V državo se letno uvozi cca 1,8 mio litrov vina. Dajatve na uvožena vina so izredno visoke, tudi do 200%, kar jih uvršča v višji cenovni razred. (npr. vina po ceni 4,00 eur se prodajajo za 20 – 25  EUR, v hotelih pa celo za 50 in več EUR).
  • Okrog 55 % vina, ki ga popijejo Indijci je rdečega, glavni razlog za to so predvsem blagodejni učinki na zdravje. Približno 30 % popitega vina je belega ostalo pa roseji, vse bolj pa tudi penine.
  • Potrošnja vina se iz leta v leto povečuje, sama maloprodaja vina in ostalih alkoholnih pijač za široko porabo se vrši izključno v specializiranih prodajalnah z državno licenco. Velik skok v porabi je opaziti tudi v gostinstvu.
 
< Nazaj   Naprej >
blank50x20.png
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
JEDRNATO | vse najave in novičke
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -